Wednesday 19 October 2011

Vrouwen in de Indiase samenleving

Genderbias is diep geworteld in de Indiase samenleving. In feite door de jaren heen heeft sijpelde binnen door de muren en pilaren, net als een moesson mal. En niemand kan dit feit veranderen, heb ik geprobeerd op persoonlijk niveau en mislukte jammerlijk. Ik zal een aantal punten over de toestand van de vrouw in de Indiase samenleving, in dit artikel.
Het probleem met genderbias in Indiase maatschappij is dat het de vrouwtjes, die promoten de zeer bestaan ​​en groei van de vrouwen discriminatie in India. Het medelijden is dat, ze niet eens beseffen dat de status van vrouwen in Indiase maatschappij slecht is. Vergeet de landelijke genderbias, laten we eens kijken naar een paar huishoudelijke voorbeelden.
Ik heb gezien mijn moeder doen, maar ik weet ik kan niet (of liever, kan maar zal niet). Wanneer er een sociale functie of feestelijke gelegenheid ik voel een open mond schok op de vermogen van vrouwen worden self onderdrukten. Twintigduizend mensen (dat is een hyper overdrijving) zullen worden uitgenodigd voor het diner en al de vrouwtjes zullen zich pack in de keuken, want 's ochtends, het verkrijgen van de duizend en een dingen klaar. De mannetjes, goed, zullen ze uit doen hun boodschappen te doen of te chatten met de gasten. Ik weet ik kan bittere worden klinkende, maar ik niet schelen, omdat ik sterk voel dat dit verkeerd is. Denk je niet? Ik soms af hoe deze vrouwen kan de feestelijke stemming temidden van alle koken en schoonmaken genieten. De rol van vrouwen in de Indiase samenleving is uitsluitend geworden dat van een olie, die het huishouden draaiende machines houdt. Het is de koken, de schoonmaak en housekeeping (niet te kinderopvoeding vergeten), dat heeft gehouden vrouwen drukke al deze jaren, en dit is niet veranderen met de veranderende tijden.
Sommige huishoudens zijn progressieve, voor zij in dienst hebben koks om de catering te doen. Maar wederom, het huishouden vrouwtjes ga in en uit, de hele dag lange, aan de gasten dienen in de traditionele Indiase hiërarchie. De patriarch en de oudere mannen, dan de junior mannetjes, dan de stammoeder en de oudere vrouwen en tot slot de junior vrouwen. De arme dames uiteindelijk het eten van hun lunch afgelopen theetijd. Ik vraag me af als iemand kan staan ​​recht en eerlijk zeggen, zonder een knipperen, dat dit een eerlijk systeem. Het is triest maar waar, dat velen in India, eigenlijk rechtvaardigen. Ik ben nog een man, die helpt in deze klusjes voldoen, zoals deze uitsluitend de vrouw baan.
Hoe kan ik vergeten de dress code. Veel gezinnen in India eisen dat een sari gedragen worden door de vrouwtjes, bij alle speciale gelegenheden. Terwijl ik helemaal voor, ik haat de dwang. Een dame moeten dragen wat ze wil dragen om, omdat ze heeft rechts. Velen zullen staan ​​en deze verklaring, zeggende: Wat als ze een rok draagt ​​komt vraag. Hoewel ik niet vergoelijken, ik geloof nog steeds dat het haar recht en keuze. Ik niet zie niemand dwingen de mannetjes om een ​​dhoti dragen?
Ik heb vooral een hekel aan, toen sommige bejaarde vrouw opstaat en zegt dat dit een gewoonte en moet worden gedaan, want ook wij deden het en dus moet je. Erger is, wanneer ze zeggen dat je zo moet doen omdat je geboren werd een vrouwtje. Dat is de trieste ironie van een vrouw in India. Wacht, er is meer. Er zijn nog steeds gezinnen, die niet zal toestaan ​​dat hun meisje kind cricket of lingorcha spelen met een stel jongens. Hoezo? Wat er mis met dat. Ze is gewoon spelen, is ze niet! Laat haar kiezen haar vrienden, haar games, haar carrière en haar kerel, ze verdient het. Laat uw dochter. Wees niet de hek dat houdt haar gevangen. Set haar vrije en ze zal u trots maken.
De lijst kan gaan en aan, voor, rechts vanaf haar geboorte, totdat de dag dat ze overlijdt, een Indiase vrouwen gezichten vrouwen discriminatie in Indiase samenleving. De rechten en de positie van vrouwen in de Indiase maatschappij is echt slecht in vergelijking met wereldwijde normen. Ik wonder, wanneer mensen zal wakker het feit dat vrouwen sterke krachtpatsers, staat verwezenlijking dingen buiten het huishouden drempel, indien voorzien kans. Mijn persoonlijke mening is dat Indiase vrouwen kunnen Indiase mannen overtreffen op alle terreinen. Als dat ooit werkelijkheid wordt, ik weet zeker de vrouwen zal meer considerate ten tijde van een dergelijke sociale rol omkering.
Ik geloof dat deze overbodig en achterhaald douane nog steeds worden gevolgd in een anders vorderde India, omdat wij, de vrouwtjes, laat ze gebeuren. Totdat iemand opstaat voor zichzelf en geeft een resolute 'nee', dingen zullen veranderen niet. We nodig de kudde hypothese om stick, voor de andere vrouwtjes te volgen. Totdat sommige vrouwelijke begint met veranderende haar huishouden, zal andere huishoudelijke niet volgen. Het probleem moet worden in de kiem gesmoord, op huishoudelijk niveau, naar het land van cure it. Vraag is dames, zal laat je deze verandering gebeuren of zal u, zoals altijd, handelen om uw eigen nadeel.
Mijn woorden kan hard klinken, maar het onderwerp verdient. Het is de kleine huishoudelijke genderdiscriminatie, dat op leidt tot grotere, nationale problemen. Stop daar en correcte het systeem, want het is allemaal in uw handen. De eerste stap veranderen ligt in accepteren dat er een probleem. Ik zal wachten op de tijd dat ik kan schreeuwen op de top van mijn stem, ik ben trots om een ​​Indiaan te zijn.

No comments:

Post a Comment