Wednesday 18 January 2012

Conflictoplossing Strategieën

Je vaak geconfronteerd conflicten in uw persoonlijke en professionele leven. Maar vele malen je denkt, waarom het adres van een conflict en maak een meer? Het is beter om rustig te houden en gewoon te zien wat er gaande is! Dit kan echter de strategie van jou niet werken voor een lange periode. Als een tijd zal komen in het leven, waar u het moeilijk vinden om het conflict te dragen en dit zou resulteren in niets anders dan frustratie en stress. Voorts konden ook bederven uw gezondheid en nadelig uw carrière. Daarom, in plaats op het krijgen van gefrustreerde en verpest uw kostbare leven, gewoon proberen uit te vinden een oplossing! Dit zou niet alleen u helpen bij het oplossen van het conflict, maar u ook helpen bij het voorkomen van dergelijke conflicten in de toekomst. Leren kennen over een aantal conflictoplossing strategieën door middel van dit artikel ..
Strategieën voor Conflictoplossing
Speak Up is het gebeurt met de meeste van de mensen, dat zij zelf isoleren van hun vrienden, familie en ondergeschikten, wanneer ze gaan door een slechte fase of worden geconfronteerd met elk type van conflicten in hun leven. Echter dergelijke strategie (of Veel een keer, een gewoonte!) werkt niet. Dit is omdat, hoe meer je stil te houden, hoe groter de conflicten krijgt. Het is daarom raadzaam om te spreken up your mind. Spreek over uw conflicten aan uw vrienden, familie of wie er in uw buurt. Verkrijg een deskundig advies uit de oudere leden van uw familie. Hun levenservaring zou helpen u lossen het conflict! Afgezien van spreken tot aan vrienden en familieleden, opzij houd je ego, verzamel genoeg moed en direct spreken met de persoon met wie u in een conflict. Bespreek de redenen, een compromis sluiten en komen tot een onderlinge verrekening, waar jullie beiden tevreden bent en stelde met wat is besloten. Ik veronderstel dat dit is de beste strategie, omdat je twee zijn degenen die weten het conflict beter dan iemand anders.
Luisteren; Een conflictsituatie is een vol mensen van alle kanten, in een poging om hun mening te geven op hetzelfde moment. Spreken geeft u de vrijheid om uw gedachten te uiten. Maar als het gaat om het oplossen van conflicten, spreken blijkt effectief te zijn pas na het luisteren naar iets. Dus als je wens om te komen tot een goede oplossing voor het conflict, uw luistervaardigheid te ontwikkelen. Luisteren gewoon niet betekenen het probleem horen. Maar hier het betekent om daadwerkelijk te luisteren en het probleem en een oplossing te ontwikkelen in je geest tegelijkertijd te begrijpen. Luisteren niet alleen helpt u in ontwikkelingslanden een oplossing, maar ook maakt je begrijpen de oogpunt van de persoon voor je. Zodra u klaar bent met luisteren, zal de andere persoon luisteren naar u en u kunt nu uw gedachten uitdrukken. Een wederzijds begrip van elkaars gevoelens en verwachtingen zou aldus lossen het conflict en versterken de band tussen jullie allebei.
Wees assertief; Assertiviteit speelt een belangrijke rol, wanneer het conflict management komt. Assertiviteit is een combinatie van verschillende kwaliteiten. Terwijl assertief u nodig tot patiënt een goede luisteraar, zelfverzekerd worden en een positief denken richting leven. Probeer verwennen in dergelijke een mededeling proces dat geboorte zou geven aan een oplossing, heilzame zowel de partijen. Vermijd het gebruik van woorden als 'ik' of 'ik doe het niet'. In plaats daarvan gebruiken woorden als 'ik voel' of 'ik geloof'. Onthoud het principe: 'Ik ben OK, jij bent OK', terwijl assertief om een ​​conflict op te lossen. Het moet een 'win-win' situatie voor iedereen. Wees niet bevooroordeeld, denken vanuit alle mogelijke perspectieven en controleren van alle feiten.
Vergeet het; tijd wordt gezegd dat het beste medicijn om de wonden veroorzaakt aan uw geest en hart te genezen zijn. Als je hebt geprobeerd alles wat mogelijk was uit uw kant en alle uw onderhandeling vaardigheden en conflictoplossing strategieën hebben verzuimd het conflict lossen, dan is het raadzaam te handhaven afstand van die persoon voor bepaalde tijd. Laat de tijd je wonden helen en eenmaal zijn gedaan, vergeet alles, ontmoeten weer en spreken. Maar als je denkt dat het conflict ook zou dan nooit opgelost, dan voorgoed afgesneden banden. Het is beter te snijden dan banden zijn voorzien van het conflict voor een eeuwigheid.
Gebruik deze conflictoplossing strategieën en u zult zeker komen met een effectieve oplossing. Het leven is een korte rit, dus niet verpesten met kleine dingen zoals geschillen en conflicten. Veeleer genieten. Zien dat je conflicten in de toekomst te voorkomen en spreken uw zorg voor alles wat toen en daar zelf. Maar ja, ook niet vergeten om 'denken' voordat je iets te spreken, of uw woorden zou kunnen leiden tot een ander conflict. Als u een conflict hebben, krijgen eens en voor altijd opgelost, in plaats van stoven over het voor altijd!

No comments:

Post a Comment